Welkom_files/Infographic%202019%20V2.pdf
Privacybeleid Huurdersvereniging Aalsmeer-Kudelstaart    lees verder. . . . Privacy.htmlshapeimage_2_link_0
Huurdersvereniging Aalsmeer-Kudelstaart

3 oktober 2019

Woningcorporaties staan op tegen woningnood
Meer dan 180 woningcorporaties dienen bezwaar in tegen de verhuurderheffing, een belasting op sociale huurwoningen die ze betalen naast andere belastingen. Zij willen de 1,7 miljard aan huuropbrengsten die nu worden afgedragen aan de staat inzetten voor de volkshuisvesting. Lees meerhttps://www.aedes.nl/artikelen/financi-n/verhuurdersheffing/woningcorporaties-staan-op-tegen-woningnood.htmlhttps://www.aedes.nl/artikelen/financi-n/verhuurdersheffing/woningcorporaties-staan-op-tegen-woningnood.htmlshapeimage_4_link_0
HAK Bestuur

Midvoordreef

Alert
Eigen Haard

Handleidingen/procedures meldingen/klachten t.b.v. huurders woningen EIGEN HAARD
De straat op voor eerlijk Klimaatbeleid
Prestatieafspraken met Eigen Haard, Gemeente Aalsmeer en HAK
Inkomensgrens sociale huur kan omhoog
Huur stijgt fors boven inflatie
Huuraanpassing en maatwerkregeling bij inkomensdaling
Succes voor actievoerende huurders Duivendrecht
Buurt bijeenkomst OM keer in Stommeer
Huurders en lage inkomens de dupe van hogere energiekosten
Passend wonen is het einde van de huurprijs-bescherming
Plan voor ‘Passend Wonen’ Op 6 juni 2018 boden de corporaties Stadgenoot, Ymere, Portaal, de Alliantie en Vidomes, mede namens 23 andere corporaties uit heel Nederland 1), hun plan voor ‘Passend Wonen’ aan bij minister Ollongren.Procedures.htmlhttps://www.woonbond.nl/nieuws/straat-eerlijk-klimaatbeleidPrestatieafspraak.htmlhttps://www.woonbond.nl/nieuws/inkomensgrens-sociale-huur-kan-omhooghttps://www.woonbond.nl/nieuws/huur-stijgt-fors-boven-inflatieMaatwerkregeling.htmlhttps://www.woonbond.nl/nieuws/succes-actievoerende-huurders-duivendrechtNieuws_2.htmlhttps://www.nu.nl/wonen/5649506/huurders-en-lage-inkomens-dupe-van-hogere-energiekosten.htmlNieuws.htmlWelkom_files/manifest%20passend%20wonen%20light.pdfWelkom_files/manifest%20passend%20wonen%20light.pdfshapeimage_6_link_0shapeimage_6_link_1shapeimage_6_link_2shapeimage_6_link_3shapeimage_6_link_4shapeimage_6_link_5shapeimage_6_link_6shapeimage_6_link_7shapeimage_6_link_8shapeimage_6_link_9shapeimage_6_link_10shapeimage_6_link_11

3 oktober 2019

Corporaties massaal in bezwaar tegen verhuurderheffing
Ruim 180 woningcorporaties laten vandaag weten in bezwaar te gaan tegen de verhuurderheffing. Deze heffing, die betaald wordt over de waarde van sociale huurwoningen, zorgt ervoor dat corporaties onvoldoende kunnen investeren in nieuwbouw, verduurzaming en het betaalbaar houden van huurprijzen. Dit jaar betalen corporaties gezamenlijk zo' n 1,7 miljard euro aan verhuurderheffing. De Woonbond steunt de actie van de corporaties tegen de verhuurderheffing.https://www.woonbond.nl/nieuws/corporaties-massaal-bezwaar-tegen-verhuurderheffing?mc_cid=fd894989ef&mc_eid=44682fae86

Nieuwsbericht | 01-10-2019 | 09:44

Ministerraad stemt in met wetsvoorstel huur en inkomensgrenzen
De ministerraad heeft ingestemd met het wetsvoorstel Huur en inkomensgrenzen. Hierin staan vier maatregelen om de kansen op een betaalbare woning voor starters, kwetsbare groepen en lage en middeninkomens te vergroten. Zodat ook zij prettig kunnen wonen binnen hun financiële mogelijkheden. Deze maatregelen zijn op Prinsjesdag aangekondigd als onderdeel van een breder pakket maatregelen om de woningmarkt vlot te trekken. Het wetsvoorstel ligt voor advies bij de Raad van State.https://www.woningmarktbeleid.nl/documenten/kamerstukken/2019/09/17/kamerbrief-maatregelen-woningmarkt-prinsjesdag-2019https://www.woningmarktbeleid.nl/documenten/kamerstukken/2019/09/17/kamerbrief-maatregelen-woningmarkt-prinsjesdag-2019https://www.woningmarktbeleid.nl/actueel/nieuws/2019/10/01/ministerraad-stemt-in-met-wetsvoorstel-huur-en-inkomensgrenzenshapeimage_8_link_0shapeimage_8_link_1
Draai bezuiniging huurtoeslag terug
04/10/19
Een brede coalitie van maatschappelijke organisaties –waaronder de Woonbond– stuurde de Tweede Kamer deze week een oproep met voorstellen om armoede en schulden aan te pakken. Eén van de voorstellen: draai een bezuiniging op de huurtoeslag terug.

Schaf heffing af en pak de wooncrisis aan
03/10/19
Ruim 180 woningcorporaties maken massaal bezwaar tegen de zogenoemde verhuurdersheffing. In een gezamenlijke oproep pleiten ze ervoor "de 1,7 miljard euro aan huuropbrengsten die nu worden afgedragen aan de Staat, in te zetten voor de volkshuisvesting". Meer dan de helft van de woningcorporaties doet mee aan de actie.

Onvoldoende voor klusbeleid verhuurders
01/10/19
Deelnemers aan het Woonbond ledenpanel geven het klusbeleid van hun verhuurder een onvoldoende: gemiddeld een magere 5,4. Bijna tien procent geeft niet meer dan een 1. Slechts één procent van het panel geeft een 9 of een 10.

Haal de tegels uit je tuin
30/09/19
Steeds meer gemeenten, provincies en waterschappen hebben subsidies voor het vergroenen van tuinen en daken en andere maatregelen voor 'klimaatadaptatie'.

Handleiding
organiseren
buurtactiviteitBwc_Stommeer_handleiding.html
Zwarteweg 133H, 1431 VL  Aalsmeer
E-mail: kantoorHAK@gmail.commailto:kantoorHAK@gmail.comshapeimage_11_link_0
Huur een woning samen met je vrienden!

Dat het lastig is om een huis te huren, weten we allemaal. Jongeren die lang moeten wachten op een eigen woning is geen uitzondering. Met het Friendscontract van Eigen Haard kunnen Aalsmeerse jongeren vanaf 18 jaar met voorrang samen een woning in het middensegment in hun eigen woonplaats huren. Je bepaalt zelf met wie je een woning deelt.

Wethouder Wonen, Robert van Rijn: ‘In de prestatieafspraken tussen de gemeente Aalsmeer, Eigen Haard en Huurdersvereniging Aalsmeer-Kudelstaart zijn de friendscontracten opgenomen. Ik ben erg blij dat Eigen Haard in Aalsmeer friendscontracten aanbiedt. Hierdoor kunnen jongeren met elkaar een woning huren en krijgen zij een extra kans op de woningmarkt.’

Voorwaarden
Voor een Friendscontract gelden wel een aantal voorwaarden, zo moeten de huurders onder andere minimaal 18 jaar zijn, de afgelopen drie jaar minimaal twee jaar in Aalsmeer of Kudelstaart hebben gewoond en mag elke persoon maximaal € 49.757 (prijspeil 2019) per jaar verdienen. Naast deze voorwaarden gelden er nog een aantal andere voorwaarden. Een totaal overzicht hiervan staat op de website van Eigen Haard.

‘Via dit contract geven we een grote groep woningzoekenden de mogelijkheid om samen met vrienden een zelfstandige woning te huren’, zegt Mieke van den Berg, bestuurder bij Eigen Haard. ‘Alle huurders zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de woning en het betalen van de huur.

Aanmelden
Geïnteresseerden vrienden kunnen zich aanmelden via het inschrijfformulier op eigenhaard.nl/friendscontract. Zodra er een woning beschikbaar is neemt Eigen Haard contact op met de ‘friends’.http://www.eigenhaard.nl/friendscontractshapeimage_13_link_0
Vragen over huurverlaging en huurbevriezing
De Woonbond en Aedes hebben een Sociaal Huurakkoord gesloten, met  daarin afspraken over huurverlaging en huurbevriezing voor corporatiehuurders met een laag inkomen en een hoge huur. Maar hoe zit het precies met die huurverlaging en huurbevriezing? Wanneer kun je het krijgen? Hoe vraag je het aan? Alle veelgestelde vragen op een rijtje,